Det moderna blomsterspråket

En röd ros - jag är extremt fantasilös

En röd ros sent på krogen - Jag är patetisk ochdet ser du också ut att vara                                  

Tre röda rosor - Jag gör som mamma säger                            

Blåsippor - Jag är hemskt nervös      

Vitsippor - Mig blir du aldrig av med   

Maskrosor - Jag är en fetloser  

Förgätmigej - Jag är en mes som behöver någon som tar hand om mig 

Benjaminfikus - Ta din j----a växt och flytta härifrån 

Pelargonia - Du är ful men jag gillar dig ändå  

Nejlikor - Du förtjänar en bordsdekoration 

Persilja - Du har väldigt dålig andedräkt 

Liljenkonvalj - Du borde banta 

Papegojblommor - Du snackar så man får skavsår i öronen 

Jasmin - Jag försöker glömma att du luktar illa 

Prästkrage eller Gerbera - Nu måste du för f-n bestämma dig!

Doftgran - Grattis till körkortet 

Sjögräs - Grattis till dykcertet 

Tulpaner - Jag hann bara in på ICA 

Från rabatten utanför - Jag är full och/eller desperat 

Bukett överkörd av buss - Jag blir lite sen 

Bukett som börjat vissna - Det är försent för oss 



Tänk på vad du ger för blomma...........


(Källa: Boken Damrummet)
#1 - - Anonym:

Hej du!! Ses vi imorgon på afterwork?? Kram Lotta