1:a advent

Ja nu är första ljuset tänt och julens månad inträder i morgon. En del av dagen har vi tillbringat i Ängelholm hos mina svärföräldrar, med en väldigt god middag och trevligt sällskap, efter det bar det iväg till stallet. Annars hag helgen i stort sett bestått av städning och pyntning och ändå är jag inte klar, oj oj oj. Ovanvåningen är som ett enda stort kaos kan ju bero på att vi håller på att fixa till Jespers rum. Nellie frågade i dag om vi kan vänta med hennes till efter jul för hon vill ha julstämning däruppe också. Ja så har även en amatör som jag lyckats få en amarylis i kruka inte som om ett proffs hade gjort, men jag har ju fixat det SJÄLV.



Så nu står denna skapelse i fönstret i vardagsrummet, tillsammans med de nyinköpta ljusstakarna och tomtarna som alltid får komma fram till advent.






Två små hemmagjorda lucior har också kommit på plats.

I fredags var jag med mamma på Väla dels för att hon skulle köpa julklappar till barnen samt att vi skulle ha födelsedagspresent till min kusindotter Ellen. Mamma ville gärna gå till Clas Ohlssons vilket ju inte är min favorit affär men jag följde med, väl där hittade jag ljusstakar som jag ville ha men blev så klart lite snål och köpte INTE dem. Vad hände sedan dagen efter när det var tid att sätt upp ljusstakar???? Jo just det VARFÖR KÖPTE JAG INTE LJUSSTAKARNA???? Men jag och Jesper hoppa in i bilen fem i tolv körde till Väla hittade en parkering snabbt (rena turen var nog tusentals människor där) rusade in på Clas Ohlsson köpte ljusstakarna plus en granslinga till balkongen, betalade, ut i bilen igen och var hemma fem i ett. Det var en Välatur i Jespers smak, jo förresten vi hann tippa på hästar också. Åter till fredagen med mamma, vi körde även in på Flowerteam och där hittade jag denna läckra julstjärna



Nä nu har jag babblat på alldeles för länge och sängen kallar känns det som.

Ha det gott!

#1 - - Marlene:

Hej svägerska! Nu har jag också hittat hit, riktigt kul att läsa! Superbra med alla recept, nu kan jag också laga god mat! :-) Kram

#2 - - lotta:

Hej Ulrika....vann du på hästarna? Kram

#3 - - anki:

Va kul att se att det inte bara är jag som plockar fram tomtarna till 1 advent, sköööönt jag blir idiot föklarad vart år. NU HAR JAG NÅGON ATT DELA DET MED.! ! FINT BLEV DET Kram på dig