Oj oj oj......

Vilken vecka det varit hitintills........det där med matlagning på kvällarna, var har det blivit av?? Jo i måndags hann jag faktiskt men det fick bli en snabblagad Pasta Carbonara med pizzasallad. Igår var Nellie hemma hos sin tränare Jenny och tränade hoppning



(gammal bild)

Och det gick bra ända tills de skulle göra en sväng, Nellie svängde men det gjorde inte ponnyn så Nellie slog en volt över huvudet på Diddi (ponny kallas så) och hamnade på marken, trodde att jag skulle ramla i hop i en hjärtinfarkt
Sen var det hem till stallet mocka o mata hästar, men så var det ju vi människor som också behövde mat......VILKEN TUR att Sibylla finns där för övrigt Nellies bästa kompis familj också befann sig efter just ponnyträning. Och nu ikväll efter en SEN kväll i stallet blev det pannakakor  hemma hos min mamma som alltid finns till hands och ställer upp.

Ja och nu har jag utmanat mig själv med att söka nytt jobb, men ack ack ack det var nog ett svårare jobb än vad jag trodde men ansökan är ivägskickad, to m 2 gånger då jag glömde lite i den första. Är ingen van jobbsökare har alltid haft en väldig tur med jobb, samt att jag ju faktiskt trivs där jag är har alldeles underbara kollegor men någon gång måste man ta steget att göra något nytt.

Nu har det blivit alldeles för sent ikväll också, jag lär mig aldrig är ju sååååååå seg på morgnarna. Men nu ska jag sluta, måste ju ringa och säga godnatt till maken som jobbar och sliter inatt.

Tjingeling!