Vilken Härlig Dag

Vaknade vid halvsju tiden i morse......och undrade "Är vi riktigt kloka som går upp så här tidigt en söndag för att åka på hästtävling?" Hmm svaret vill jag nog inte veta. Ja ja även jag tog mig ur sängen, Nellie kom upp snabbt, hon har en tendens till det när det gäller att tävla.
En MYCKET trött mamma staplar sig ner för trappan för att ta sig till toaletten och göra morgonbestyren. Efter det känner man sig liiiiiite piggare.
In i köket för att göra dagens ranson av mackor, gäller att inte göra för få (har ju lyckats med det någongång), stoppar ner lite äpplekaka också, kan va gott. Kaffet är det viktigaste DET får man inte glömma. Jesper bestämmer sig för att följa med trots att han i går absolut INTE skulle med på någon tråkig hästtävling.
Tjabbe och Nellie kör i förväg till stallet för att fixa ponnyn, lasta mm. Efter ett tag kommer jag och Jesper också till Gråmanstorp, efter att ha varit hemma en gång, då Jesper upptäcker i bilen att skorna passar INTE med jättetjocka strumpor på fötterna. Hm, varför upptäckte han inte detta där inne? VAD hade han på fötterna när han gick ut till bilen? Vill inte veta bestämmer jag mig för så jag frågar inte.
Lutar mig tillbaka i bilen och vi åker till Kullabygdens Ryttarförening. Jag somnar som en liten stock, och efter (som jag upplever det) en alldeles för kort stund är vi framme.
Dagen till ära så har Jack också fått följa med, vet inte vad han tycker om det egentligen men han verkar ganska glad.
Det är mycket väntan när man är på ponny tävling  men Jesper och Jack väntade tålmodigt på att Nellie skulle börja hoppa.
Vi tre (Jeppe, Jack o jag) går in på läktaren och ställer oss, jag ska ju filma Nellie och Diddi. Vi tittar på alla duktiga ponnyryttare som kommer in och hoppar, för vissa går det jättebra och för andra går det mindre bra och för några slutade det riktigt illa med obehagliga avfallningar (undrar återigen är vi KLOKA). Så kommer då Nellie och Diddi, får startsignal och sätter igång 1:a hindret går bra, 2:a hindret liakså, då säger Jesper; Mamma skulle inte du filma??? ÅHHHHHH inte igen, men kameran kommer igång snabbt och jag fick filmat från hinder 4:a, förvånade? NÄ, jag tänkte väl det, är ju så typiskt mig. Hur gick det då? JO de blev 2:a i klassen Lätt C + 5 (för er som inte vet vad detta är så på svenska är det 85 cm) och kompisen Malou blev 3:a.
Sen var det väntan igen, dock inte så lång idag då där inte var så många starter. Nu var det då dags för Lätt B (90 cm)......
....och det gick också jättebra och slutade även den med en 2:a placering  Ja det var en mycket lycklig och glad familj som åkte hem med rosetter, plaketter och pokaler, och NU var även jag pigg!!!!