Lugn o skön lördag kväll

Vad skönt det är ibland att "bara vara", vi hade inte så mycket inplanerat denna helgen mer än det vanliga, dvs en hästtävling och fotbollsmatcher. Ja och till Nellie´s stora förtret så gjorde ju så klart HENNES mamma bort sig på ponnytävlingarna genom att snubbla på en sten och falla handlöst i marken..........vilket ledde till att jag slog i mitt knä rejält. Till saken hör också att där var massor av stora stenar (mer som bärlager) som absolut inte var bra för hästarna att gå på och tydligen inte för mig heller. Trodde inte att jag skulle resa mig ur sängen idag men fantastiskt nog så känns det nästan inte alls.
Hade planerat middag till lördag kväll men se det blev nåt helt annat för nu var barnen jättesugna på hemmagjord pizza (hm och faktiskt deras mamma också)så det var klart att jag gjorde pizza.

Ulrika´s Hemmagjorda pizza med olika fyllningar

Deg till en pizza                                Ugn:225*

4 dl vetemjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
50 g flytande margarin
2 dl mjölk

Rör i hop de torra ingredienserna med margarinet och tillsätt därefter mjölken. Degen blir kladdig så att du slipper kavla så du brer ut degen på plåten.
Bred på tomatketchup och strö över pizzakrydda

Fyllning 1

1 pkt tärnad bacon
6 st hotdogskorvar (eller annan korv som man gillar)
1 liten brk champinjoner
2-3 skivade tomater
riven ost

Fyllning 2

1 pkt strimlad skinka/kebab kött (ca 2-250 g)
2-3 bananer
1 brk färdig bearnaisås
riven ost

Grädda 15- 20 min och servera med pizzasallad