Sankta Lucia är det snart.........

Ja mitt mål med att lämna ut smarriga och goda recept några gånger i veckan har för längesen gått om intet men jag ska skärpa mig jag lovar. Men nu är det ju snart Lucia och det ska ju förberedas, ikväll har vi börjat att öva luciasånger på ponnyklubben, det är ju Nellie och hennes bästa kompis som arrangerar dettta spektakel i år. Barnen/ungdomarna var riktigt duktiga och sjöng allt vad de orkade, jättekul.
Men innan det var dags för sångövningar hann vi med ett besök hos optikern och då skulle Nellie TVUNGET gå till Tasy House Se hela bilden.för hon var sååååå godissugen och oj så mycket gott godis där fanns. Jag förklarade väldigt väl för Nellie att hon leder mig rakt i fördärvet men hon skulle ha godis ändå, och vad gjorde jag???? så klart kom där en godispåse flygande och skulle tvunget med mig hem, jodå så var det. Men det blev faktiskt bara lösgodis för 6 kr för jag köpte lite naturgodis och nötter, inbillar mig att det är såååå nyttigt.

Nä gott folk ikväll har jag lovat mig själv att komma i säng i tid så nu säger jag GODNATT!