Jul på Tivoli i Köpenhamn

I går, lördag den 20 dec bar det iväg med tåget till Köpenhamn. När vi kom dit var vi alla sååååå hungriga så det var prioritet nummer 1, MAT. Vi gick till en restaurang som ligger på Ströget och som har underbart god mat, Butterfly. Det var lika god mat som när jag var där i våras, mmmmm.

Butterfly Restaurant & Café (foto http://www.nelso.com/

Efter en utsökt måltid var det, till Jespers stora förtret, dags för lite shopping. Men det var bara en liten stund vill ju in o kolla hos "Systrarna Greenes".

Sedan blev det ju då äntligen dags för Tivoli  och oj vad fint och vackert där var inne och rena paradiset för barnen då alla karuseller var öppna.
Ju mörkare det blev desto vackrare blev allting, som detta träd som var fyllt med röda hjärtan, ser ut som de svävar i luften. För att inte tala om alla granar som fanns att beskåda med säkert tusentals lampor i. Och den härliga glöggdoften som spred sig över hela tivoli.(bild:www.tasteline.com)
Ja detta är ett ställe som jag rekomenderar er alla att besöka.
Jag blev också lite nostalgisk när jag såg alla vackra julprydnader som de hade i sina julshoppar, där fanns mycket av sånt som vi hade i granen när jag var liten och faktiskt var det till hyffsade priser. Även mamma hittade sådant pynt som hon var uppväxt med, bla några vackra fåglar att sätta i granen, och dessa fåglar diskuterade vi på jobbet häromdan. Så alla ni som vill ha nostalgi pynt, åk till Tivoli.

Idag blev det de sista julklappsinköpen tillsammans med min mamma och dotter, samt även en del mat till julbordet. Imorgon ska granen kläs och det ska bli sååååå kul.

Ha det gott!!

(alla foto från tivoli är tagna av Nellie Christenson)