Toscapäron

4-6 port            Ugn 225*

8-12 konserverade päronhalvor

Toscaglasyr:

1 dl sötmandel eller nötkärnor eller 1 påse (ca 50g) flagad mandel
50 g margarin eller smör
3/4 dl socker
1 msk vetemjöl
2 msk mjöl

Lägg päronhalvorna på ett ugnsäkert fat.

Hacka mandel eller nötter eller använd den flagade mandeln. Smält fett i en kastrull. Tillsätt övriga ingredienser. Koka upp under omrörning. Häll glasyren över frukten och grädda i ugn tillsytan fått vacker färg, ca 10 min

Servera ljumma med vaniljglass.


(tyvärr dålig bild)

(foto:privat)
#1 - - Katarina:

Mums, så gott!

#2 - - Josefine:

Åh det måste jag testa :D

#3 - - classes lilla blogg:

håller på att baka dom just nu......jag upptäckte din blogg av en vän på facebook, hoppas du gillar min blogg på facbook också, då syns du där så fler av mina vänner får syn på dig,dom är väldigt bloggintresserade.

https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

#4 - - Isabella:

så FRUKTANSVÄRT gott!

Följ min resa och flytt till England, Londonområdet. Kram!

#5 - - Ella:

låter gott!

#6 - - Sofia:

mm ser jätte gott ut måste testa!

#7 - - Alicia:

Jättefin blogg! :) Kolla gärna in min nystartade blogg: www.aliciafranzen.blogg.se

#8 - - Cecilia Hessel:

mmm, mumsigt! :)

#9 - - Simona:

Hej nice blogg kolla gärna in min

http://Www.simonabjorklund.blogg.se