Sommar 2009 i Stockholm

Usch som jag skäms, vilken dålig bloggare jag är!!! Men periodvis är det precis som att man inte hinner med, prioriterar annat. Ja ja men nu kommer här lite bilder från vår Stockholmstripp.



Vi tog en tur till Polismuséet, vilket var jättetrevligt. Man fick kolla in olika tavelförfalskningar och läsa om en massa kända brott i Sverige och även titta på bevis från fyndplatserna. Fanns även en hel massa filmer och polismusik.

På nedre plan riktade det sig mycket till barn och ungdomar.........



Intressant var det att läsa att läsa om ungdomsbrottsligheten......

Utanför fanns denna   kändes tryggt o bra att den satt fast i en pelare, riskfri att köra förbi med saaben som alltid kör för fort.

Sen blev det ju disksussion mellan mig och min käre far......Han ville ju så gärna åka och titta på slottet som Kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel ska bo i. Javisst säger jag att åka till Hagaparken är trevligt, varvid pappa titta jättekonstigt på mig och säger Nej nej nej de ska bo på Ulriksdals slott. I mina öron lät det konstigt men jag följde snällt med till Ulriksdal.



Jag var fortfarande skeptisk, i verkligheten ser detta faktiskt lite risigt ut......



Men omgivningen var väldigt vacker.............



Man hade nog haft trädröjning där, för vi hittade dessa underbara "stubbar" som man faktiskt kunde kolla i rakt igenom.



Men där fanns träd med blad också...........



Vi hann med att se två bröllopsföljen också från två olika kulturer, jättefina var de. På väg tillbaka till bilen såg vi dessa två skyltar...............

         dock lyste grodorna med sin frånvaro!!

Sen var det ju det är med Haga Slott eller Ulriksdals........................ibland har jag tur när vi körde från Ulriksdals slott så stod det på löpsedlarna att Viktoria och Daniel hade varit och inspekterat sin nya bostad...........mmmm just det HAGA SLOTT..............

Vi går också alltid ut och äter någon gång när vi är i Stockholm och hälsar på pappa och i år blev det

vilken supergod mat och kanontrevligt ställe. Tack för en trevlig kväll pappa!!

Jättetrevliga dagar (med mycket shopping, pappa svimmade nästan av att gå i såååååå många affärer och Nellie hon bara njöt) vi kommer snart tillbaka!!

Tjingeling!!
#1 - - Petra:

Ser ut som ni hade en trevlig semester, själv var vi ju på Öland och kollade Solliden där dem bor lite på sommaren. Vi var sååå nära födelsedagsfestligheterna av Kronprinsessan, men vi körde inte dit. Vi såg det på TV sen i stället.



ha det gott

kramen