Sista ledighetsdagen.......

Ja i morgon är det dags att börja jobba igen, ska bli ganska skönt att komma tillbaka i de gamla gängorna igen. Igår kväll (trettonafton) var vi bjudna till mamma på middag och som vanligt var det jättegott. Och till barnens stora lycka hade hon gjort risgrynsgröt till efterätt, det är ju tur att mormor gör såååååå god gröt eftersom min gröt smakar......................................absolut ingenting. Snäll familj som jag har, så satt alla snällt och åt av min risgrynsgröt på lille julafton, urk den var inte god, inte ens maken tyckte det och han brukar ALDRIG klaga på min mat. Som tur var hade mormor lovat att göra gröten på julafton, mmmmmmm.

Idag har jag varit bästis med samma kompis hela dagen det är nästan ingenting som har kunnat skilja oss åt, förutom när jag lagade mat.

Vem pratar jag då om?? Jo den här krabaten förstås Mitt kära lilla strykjärn har hållt mig sysselsatt så här på sista ledighetsdagen, roligare kan man ha men tyvärr ett nödvändigt ont, för mig.

Nellie har varit igång med kameran idag och då tog hon bla det här kortet, som jag tyckte blev ganska gulligt.

Nu är det dags att gå o lägga sig men jag måste bara visa ett kort som jag tog nu precis innan jag satte mig här....

 Just det, nu har snön kommit även till Skåne. Vad mysigt och vakna upp till ett vitt lanskap i morgon.

Tjingeling!!