Måndag, måndag, måndag.........

Idag har det verkligen märkts att det är måndag, borde nog stannat i sängen i morse. Varför är det så vissa dagar??? Ja ja, jag låg kanske och läste lite länge i går kväll men boken var faktiskt ganska bra och den fick ju ett lyckligt slut 2i1/Erotik/Romantik/Harlequin(bild:www.tradera.se) Boken heter Älskar du så älskar jag och är skriven av Lucy Monroe. Ikväll ska jag INTE börja läsa någon ny bok, har lovat mig själv att vara på jobb tidigt.

Trots att jag absolut inte var på humör för att laga någon middag ikväll så blev det gjort ändå, trots allt Busenkla korvgrytan

Ingredienser

4 port
400 g falukorv
1 st gul lök
1 tsk smör & rapsolja
400 g krossade tomater
1 dl Kelda mellangrädde
1 tsk salt
1 tsk peppar

Gör så här

Skär korven i strimlor. Skala och riv löken. Stek korven i smör-&rapsolja i en stekpanna. Rör i lök, tomatkross och grädde. Smaksätt med salt och peppar. Låt koka ca 1 min. Servera till kokt ris och grönsaker.

Kryddtips! Strössel av rivet citronskal, finhackad vitlök och persilja ger det lilla extra!
Bustips! Att stansa ut falukorvshjärtan med en liten pepparkaksform är skoj för barnen. Spillet från stansningen kan du förstås också strimla ner.




( recept från www.arla.se)
(foto:privat)

Lycka till!!

Tjingeling!!