Helgen snart slut....

Söndag eftermiddag och ännu en ledighet närmar sig slutet och oj vad dålig jag är på att skriva i bloggen när det är helg, har helt enkelt inte hunnit.
I fredags var jag i stallet hela kvällen med Nellie så det var faktiskt Tjabbe som stod för middagen, och han överaskade hela familjen med en supergod rätt Exotisk fläskfilé ett recept som jag har hittat på http://www.recepten/.se

Exotisk fläskfilé

fläskfilé recept
Jättegod festrätt med fläskfilé, mandarinklyftor, banan, curry, mango chutney, bacon och vitlök.

God bjudmat med fläskfilé, mango chutney, banan, mandariner, grädde och curry.

Klocka Tid: 40 min varav 20 min i ugnen

Muffins 4 portioner

Du behöver:

Gör så här:

Klipp bacon och fräs det så det blir "knaperstekt" i stekpanna. Låt rinna av på en bit hushållspapper.

Skär fläskfilén i ca 2 cm skivor. Hetta upp stekpannan med matfett och stek ett par minuter på varje sida så att köttet får lite färg. Salta och peppra. Lägg över köttet i en ugnsform.

Skiva bananerna och låt mandarinklyftorna rinna av. Fördela dessa över köttet. Blanda grädde, curry, mango chutney och vitlök. Häll över köttet.


Gratinera i mitten av ugnen i 175 grader i 20 minuter.


Servera med ris och sallad.

Smaklig måltid!!


Lördagen bestod större delen av dagen av Ponnys, först var vi i Vinslöv där Nellie tävlade med Diddi (Lady Diana III)

 (gammal bild)

Det gick väldigt bra i första klassen LC, men tyvärr fick de ett nerslag på sista hindret i om hoppningen, andra klassen LC stannade Diddi på första hindret och det var bara trams, så då var det synd om Nellie.
Ibland blir man faktiskt förvånad över vissa föräldrar, stod en mamma sidan om mig när hennes dotter var inne och red, när dottern fick ett stopp säger mamman HA HA och börjar skratta, jag är nog lite korkad men jag trodde att man som förälder ska STÖTTA sina barn inte skratta åt dem.
Efter tävlingen, hm ja när bilen var fixad körde ju punktering på vägen till Vinslöv och OOPS jag märkte det inte ens, såg det när vi varit framme en bra stund men som tur var, så fanns Nellies kompis pappa på plats och bytte däck till oss. Och hör o häpna jag backade ut bil OCH transport själv ( fick  förståss instruktioner utifrån men jag gjorde det).
Ja väl hemma i stallet var det dax att rida nästa ponny Flickan.

 (gammal bild)

Så mocka, blanda mat, mocka transport m.m. allt måste göras.

Sen var det bara hem och duscha för att åka hem till mamma på middag, även Tjabbes föräldrar och syster och hennes pojkvän var där. Så lyxig helg serverad middag två kvällar på rad och som vanligt var det supergod mat hemma hos mamma.

Kram på er alla och njut de sista timmarna av helgen!

Ulrika

#1 - - lotta:

Det är KANON med din sida Ukrika, har man stilje i receptbanken e de` bara o logga in till dig. Receptet testas nästa helg hos oss.`Ha det.

#2 - - lotta:

Det är KANON med din sida Ukrika, har man stilje i receptbanken e de` bara o logga in till dig. Receptet testas nästa helg hos oss.`Ha det.