Vissa veckor är man mer flitig än andra

Jaha jag känner mig nästan lite duktig nu, det är tredje kvällen som jag är inne här och skriver i min blogg (det finns hopp för mig också). Fast ikväll har datorn inte varit min vän, är väl tyvärr så lite då o då. Började egentligen i söndags med att skrivaren inte fungerade men har inte haft tid innan att fixa det men det skulle jag alltså göra idag. Jo jo hur lätt var det? Nä inte alls lätt men nu har jag kopplat ur o kopplat i  och efter ca 1 timme fungerade det igen (har ganska bra tålamod) jaha och då skulle jag ju skriva i bloggen nu när det var klart. HA HA HA trodde jag!!!! Nu fungerade nämligen inte internet, men efter ca 45 min trixande kom det också igång sen om det är jag som var duktig eller telia som har problem med sina kopplingar ikväll vet jag inte.

Det är ju så att jag ville sååå gärna in på bloggen ikväll för jag har ett recept att lägga in, yeees äntligen lite tid till matlagning. Ikväll serverades det då på nr 13

Pastasås med lövbiff och bandspagetti

4 port

ca 8 skivor lövbiff

2 rödlökar

1 stor burk konserverade champinjoner

5 dl matlagningsgrädde

1 dl vatten

salt

svartpeppar

lite kinesisk soya


4 port pasta


Gör så här:

Hacka löken, stek lök o champinjoner i olja eller flytande margarin i ca 5 min. Salta lite. Skär under tiden lövbiffen i strimlor. Stek lövbiffstrimlorna tillsammans med lök o svamp ca 5 min. Häll på grädde o vatten och låt småkoka minst 3 min. Smaka av med salt o peppar. Jag lät såsen puttra under tiden som jag kokte pastan.


Servera gärna en sallad till!


Smaklig måltid!


 (foto:privat)