Igår var det 2:a advent

Ja julen närmar sig med stormsteg och igår var det dax att tända andra ljuset i adventsstaken.Helgen har varit väldigt intensiv som alla våra helger är i december. Det ska hinnas med både hästtävlingar och fotbollscuper, men men det är ju fantastiskt roligt att följa med barnen trots att det blir tårar  när det inte går som man vill men även mycket skratt, bus och stoj. Igår söndag var det så tid för att leta möbler till Jespers rum och till mammas (jag då alltså) stora förtjusning så blev det INTE vita möbler till pojkrummet, jag har ju hela tiden sagt att jag tycker det är tjejigt (hm förlåt alla kära kollegor för mitt ej fungerande genustänk). Så det blev svarta, jättefräckt till hans rum, kommer bilder sen för allt är inte klart. Det är ju så att listorna inte har kommit på plats, någon som känner igen det? men det är på G. För övrigt så hoppas jag hinna med pepparkaksbaket, lussekatterna och förhoppningsvis lite annat smått och gott.

Nä nu kallar sängen är ju en ny dag i morgon!!

(bilderna är lånade från Jesper Overeems Blog, frohandeln.se och angel1979.blogg.se)
#1 - - anki:

HM hm hur är det med genusp kära kollega. ha ha MENokey det är snyggt med svarta möbler i ett pojkrum.VITT PASSAR INTE TILL KÄRA SONEN............

Det var lite värre på jobbet igår. med pojken som ville vara lucia på fredag. Men pappan som förtvivlat försökte övertala att han skulle vara tomte----- .VI får väl se i morron .......